Handelsvillkor

Allmän information om företaget:


Företagets juridiska namn: 123Party Sp. z o.o.
Webbutikens smeknamn: 123Party
Adress: ul. Łąkowa 2
Postnummer/stad: 32-005 Niepołomice
Land: Polen
Telefon: +4560728344
Officiell webbutik-adress: www.123party.se
ORG/VAT nr.: PL6832104204
Bank: ING Bank Slaski S.A.
SWIFT / BIC-kod: INGBPLPW
IBAN-kod: PL06 1050 1445 1000 0024 5551 0608

B2B – HANDEL MED FÖRETAG, vänligen läs avsnitt 19

1. ALLMÄNT
För att handla på 123party.se måste du vara minst 18 år och ha ett giltigt betalkort som vi accepterar. Om du ännu inte fyllt 18 år kan du handla med målsmans godkännande eller annan juridisk rätt att ingå köpet.

2. TRANSPORTSKADOR
Vi rekommenderar att du vid leverans, innan du kvitterar för mottagandet, kontrollerar om det finns synliga transportskador. Om förpackningen är bruten eller skadad, kontrollera om även varan är skadad. Om varan är skadad, VÄNLIGEN VÄGRA ATT TA EMOT DEN, DET ÄR VIKTIGT ATT DU INTE KVITTERAR FÖR VAREN. Fraktbolaget tar då varan i retur och vi ser till att du får en ny vara utan kostnad. Vid alla tillfällen där förpackningen är skadad, vänligen notera detta på fraktsedeln.Observera: Om du tar emot ett paket som är synligt skadat rekommenderar vi starkt att du gör en invändning direkt till fraktföretaget och inte godkänner paketet innan en skaderapport upprättas av chauffören eller i paketutlämningen. Detta hjälper till att klargöra ansvaret och underlätta eventuella ersättningskrav.

Om du upptäcker skador på produkterna efter mottagandet, vänligen kontakta oss omedelbart och senast inom två månader från att skadan upptäckts, så att vi kan hjälpa dig att hitta en lösning. Vi strävar efter att leverera alla våra produkter i perfekt skick, och din tillfredsställelse är viktig för oss.

3. MINIMUM KÖP
Vi har ett minimiköp på 66 kr inklusive moms (exklusive frakt) - Detta täcker de kostnader som är förknippade med förpackning, paketeringscentral, miljöavgifter och fakturaavgifter som bifogas en order.

4. PRISER
Alla priser på 123party.se är dagspriser och gäller endast på beställningsdagen. När du har valt en vara som du vill beställa, gäller det pris som visas inklusive moms och andra kostnader.
Om inte annat anges på webbplatsen, är alla kostnader i samband med köp i svenska kronor inklusive 25% moms. (Du betalar ingen moms om du handlar med företags-ORG-nummer, för ett företag som är registrerat för att handla inom EU (KONTROLLERA DITT MOMSNUMMER HÄR)
Frakt och leveranskostnader är dock inte inkluderade i priset.
Fraktpriser anges så här:
Paketpris per leverans med GLS till privat adress endast 75 kr.
Paketpris per leverans med GLS till företagsadress endast 75 kr.
Vi erbjuder fri frakt med GLS på alla beställningar över 1175 kr.
Angivna priser hålls uppdaterade och anpassade till marknaden i största möjliga mån, så att de framstår som korrekta och konkurrenskraftiga.
Rabattkoder ger inte rabatt på fraktpriser och leveranskostnader. Rabattkoder ska anges innan ordern godkänns och kan inte ändras efter beställning.

5. KAMPANJKODER - RABATTKODER
Kampanjkoder är endast giltiga under den tidsperiod som anges på dem. De kan endast lösas in en gång och kan inte användas i kombination med andra kampanjkoder. När du löser in en kampanjkod måste du köpa för det angivna minimibeloppet. Om du beställer en vara vars pris är lägre än kampanjkodens värde, återbetalas inte differensen. Kampanjkoder måste lösas in innan du bekräftar ditt köp. Det är inte möjligt att få rabatten krediterad när köpet redan har gjorts genom att beställningen är lagd. En kampanjkods kredit kan varken samla ränta eller ha kontantvärde. Endast en rabattkod kan lösas in per order. Om kampanjkodens kredit inte räcker för beställningen kan du jämna ut differensen med en av de angivna betalningsmetoderna. Om det totala ordervärdet sjunker under värdet av kampanjrabatten får du inte tillbaka differensen. Om du returnerar en eller flera varor från en beställning och det inte ges en garanti för en ny rabattkod kan vi inte garantera dig en ny rabattkod och värdet kan förloras för dig.

6. LEVERANS
Leverans kan endast ske till en paketbutik eller adresser i Sverige. Vi skickar tyvärr inte till Norge, Grönland och Färöarna.
123Party Sp. z o.o. kan inte hållas ansvariga för förlorad tid eller förlorad arbetsinkomst på grund av försening. Det ovanstående gäller om inte annat följer av svenska rätts allmänna regler.
Leveranstid: Leverans av lagerförda varor kan ske på alla vardagar - beställs lagervaror innan kl. 15.00 måndag till torsdag, sker leverans 5-7 dagar därefter + eventuella helgdagar och stängda dagar hos fraktbolaget, beställningar gjorda fredag till söndag levereras oftast följande fredag (kan i yttersta fall ske efterföljande måndag) + eventuella helgdagar och stängda dagar hos fraktbolaget. Leveranstiden för övriga varor beror på helgdagar i olika länder som Tyskland, Sverige och Polen. Observera att det under perioder med hög belastning, som i december månad, påsken, Black Friday och upp till Store Bededag kan förekomma avvikelser i de angivna leveranstiderna, vilket kan innebära längre leveranstid, dock skickas ca 98% av alla våra beställningar inom 24 timmar.

När handelsvillkoren är godkända och beställningen är betald kan vi inte stoppa en order eller ändra leveranstiden som normalt är 6-7 dagar

Helgdagar i Polen

7. BESTÄLLNING - SÅ HÄR BESTÄLLER DU:
För att lägga en order, besök vår webbplats och följ instruktionerna i butiken. Lägg till den önskade produkten i din kundvagn genom att använda knappen "Lägg i Kundvagn". Om du vill fortsätta handla, välj "Fortsätt handla" tills du har lagt till alla produkter du vill köpa.
När alla produkter är tillagda i kundvagnen kan du fortsätta till betalning genom att klicka på "Godkänn och fortsätt till betalning"-knappen eller genom att välja "Din kundvagn" i det övre högra hörnet av sidan. Här kan du ange en rabattkod om du har en, och lämna de personuppgifter som är nödvändiga för att leverera din beställning.
Välj därefter leveransmetod, eventuellt upphämtningsställe och betalningsmetod. Det är viktigt att du läser och godkänner våra villkor. Kontrollera att all information är korrekt, inklusive pris, moms och användning av eventuella rabattkoder, innan du bekräftar din betalning genom att klicka på "Godkänn och fortsätt till betalning". Välj din föredragna betalningsmetod, fyll i alla nödvändiga uppgifter och avsluta genom att klicka på "Genomför betalning". Din beställning kommer därefter att vara lagd.
Du kommer kort därefter att få en orderbekräftelse via e-post. Om det finns restorder eller slutsålda varor, kommer du att bli informerad om detta samt vad vi kan erbjuda som alternativ – till exempel en återbetalning eller hjälp med att hitta en motsvarande produkt någon annanstans.
För produkter på restorder hos vår leverantör och markerade som "Slutsåld" kan du anmäla dig till automatisk notifikation genom att besöka produktsidan och klicka på "ge mig besked" så att du blir informerad så snart varan är tillgänglig igen.
Viktig notering till kunder:
Det är viktigt att du som kund dubbelkollar din beställning för korrekthet – inklusive att rabattkoden är korrekt använd, att antalet varor är som önskat och att alla andra detaljer är korrekta – innan du avslutar ditt köp. Vi kan inte ändra en order efter att den är lagd, inklusive justeringar relaterade till rabatter, moms eller andra aspekter. Det är ditt ansvar att säkerställa dessa detaljer innan betalning.

8. BETALNING
På 123party.se kan betalning ske med betalkort via nätet.
Handel med betalnings- eller kreditkort: På webbplatsen kan betalning ske med följande kort: VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard samt Apple Pay, Google Pay och MobilePay. Inga avgifter tas ut vid betalning med betalkort.
Beloppet debiteras först på ditt kort när varan skickas.
Risken för köpta varor på 123party.se övergår till köparen vid leveranstillfället.
De kortuppgifter som köparen anger vid köp av varor skickas direkt till QuickPay i krypterad form (SSL), som endast köparen och QuickPay kan läsa. Ingen annan ser eller sparar uppgifterna om köparens kort.
Reservation av belopp
Betalar du med ett internationellt betalkort, reserveras beloppet omedelbart. Pengarna reserveras på ditt kort eller konto tills:

1) Vi debiterar beloppet när vi skickar varan, eller
2) pengarna frisläpps enligt avtal med din kortutgivare.

Observera! När du har lagt din order och betalningen har gått igenom, är din order i vårt system och kan inte stoppas igen. Vi har ett automatiskt system som gör att vår personal börjar packa din order och skicka den med fraktbolaget – Vi KAN inte stoppa denna process, MEN du är välkommen att ångra ditt köp och använda din ångerrätt.

9. FAKTURA
När vi skickar din order kommer en faktura automatiskt att skickas till dig via e-post (kontrollera även din skräppost om du inte mottar denna)

10. FEL, BYTE OCH REKLAMATION
Köplagens felregler kan tillämpas på varuköp.
När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Detta innebär att du kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.
Du måste reklamera inom ”rimlig tid” efter att du upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts, kommer reklamationen alltid att vara i tid.
Kom ihåg att vi har rätt att se de defekta produkterna som är aktuella, om du inte längre har produkterna kan vi vägra återbetalning, vanligtvis kan vi se det utifrån foton men vi kan kräva att de skickas tillbaka.
Observera. Det räcker inte att skriva att alla är trasiga och endast skicka foto av en produkt
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i skyddande förpackning.
(Handlar du som företag med ORG-nummer har du 3 månaders reklamationsrätt.)
Paketet ska skickas tillbaka till

123Party Sp. z o.o.
ul. Łąkowa 2
32-005 Niepołomice
Polen

När du returnerar varan, vänligen beskriv problemet så detaljerat som möjligt.
För att göra det enkelt för dig som kund, vänligen följ vår reklamationsguide via denna länk REKLAMATION
Vi tar inte emot paket utan leverans eller paket som skickas mot postförskott.
(Observera: Vi rekommenderar inte att använda PostNord eftersom de använder det polska postsystemet som inte fungerar och ditt paket oftast inte kommer fram till oss)

11.1 RETUR- OCH ÅNGERRÄTT (Gällande riktlinjer för försäljning till privatpersoner)
Du har som privat konsument 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara eller får den sista varan i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera olika varor som beställts i en order och som levereras separat.

Består varan av flera partier eller delar, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du får det sista partiet eller den sista delen i fysisk besittning.
Du har 14 dagar från mottagandet på dig att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Meddelandet kan ges genom att du eventuellt loggar in på vår sida via din inloggningskod, genom att fylla i vår KONTAKTFORMULÄR på vår kontaktsida eller skicka ett mail till adm@ctiparty.dk. I ditt meddelande ska du göra oss tydligt uppmärksamma på att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda vårt ångerformulär och skicka med varorna

VIKTIGT: Du kan inte ångra genom att bara vägra ta emot varan utan att samtidigt ge oss ett tydligt meddelande om detta.

Retur
Du måste skicka din beställning tillbaka till oss utan onödig försening och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med varans returfrakt. Vi rekommenderar att du skickar returen som ett paket med spårning och spårning, eftersom du bär risken för varan från det att varan levereras.

Varor som returneras FRANCO eller mot postförskott tas inte emot.
(Observera: Vi rekommenderar inte att använda PostNord eftersom de använder det polska postsystemet som inte fungerar och ditt paket oftast inte kommer fram till oss)
Paketet ska skickas tillbaka till

123Party Sp. z o.o.
ul. Łąkowa 2
32-005 Niepołomice
Polen

LADDA NER ÅNGERRÄTTSFORMULÄR HÄR

Om du har köpt flera varor från oss, har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor, även om de är köpta under en order.
Observera att du inte får tillbaka leveranskostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.*

Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte ångras:
Leverans av varor som är tillverkade efter dina specifikationer eller har fått en tydlig personlig prägel,

OBS: RETUR VID ÅNGERRÄTT OCH REKLAMATION SKALL SÄNDAS TILL POLEN, SE VILLKOREN FÖR ADRESSEN.

11.2 RETUR- OCH ÅNGERRÄTT (Gällande riktlinjer för försäljning till företag)
Företag är företag som handlar med sitt ORG-nummer.
Det finns ingen returrätt om inte annat skriftligen avtalats i förväg.
Om paketet kommer tillbaka till oss på grund av fel adress, vägrad mottagning, ej upphämtat paket eller liknande, kommer ingen återbetalning att ske för returen. Paketet och innehållet kommer att förbli oöppnat och vänta på att returfrakten betalas samt att ny frakt till kunden betalas eller att paketet hämtas.

12. MOTTAGNING NEKAD
Du måste som kund ge oss ett skriftligt meddelande om att du vill ångra ditt köp, även om du inte hämtar ditt paket. Vid ej upphämtade paket dras de faktiska returkostnaderna från återbetalningen. Om detta inte täcker hela beloppet kommer vi att skicka en restkrav via faktura. Om du vägrar ta emot ditt paket på grund av att vi inte skickat ditt paket för leverans inom max 7 dagar + eventuell helgdag, är det vårt fel och vi kommer att betala hela beloppet tillbaka, dock under förutsättning att vi får ett skriftligt meddelande om att du vill ångra ditt köp. (detta gäller dock inte om vi har fått eventuell acceptans för längre leveranstid än förväntat.)

13. VARANS SKICK (när du skickar den tillbaka)
Du är endast ansvarig för eventuell minskning av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du prövade den i en fysisk butik, men du får inte använda den.
Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan, betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid ångrat köp endast får tillbaka en del av köpesumman beroende på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du endast får tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan det eventuellt medföra en värdeminskning av varan

Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid värdeminskning som du är ansvarig för dras detta från köpesumman.
Om du använder din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (dock inte extra kostnader som tillkommit på grund av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder), utan onödig försening och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi mottagit meddelande om ditt beslut att ångra detta avtal. Vi genomför en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen samtyckt till något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit varan tillbaka, om du inte dessförinnan har lämnat bevis för att du har returnerat den. – Tiden från 123Party Sp. z o.o. skickar betalningen tillbaka tills den syns på köparens konto beror på betalsystemet. 123Party Sp. z o.o. har ingen inverkan på detta.

14. ÅTERBETALNING
Vid avtalad prissänkning, returvaror eller varor som avbeställs innan de skickas ska en hel eller delvis återbetalning av köpesumman ske. Återbetalning sker alltid genom överföring till det betalkort eller konto som användes vid köpet. – Tiden från 123Party Sp. z o.o. skickar betalningen tillbaka tills den syns på köparens konto beror på betalsystemet. 123Party Sp. z o.o. har ingen inverkan på detta.

15. TEKNISK DATA
Teknisk produktdata angiven på webbplatsen från tillverkaren anges utan förbindelse, dvs. dessa är endast vägledande. 123Party Sp. z o.o. strävar efter att hålla dessa korrekta och uppdaterade, men kan inte hållas ansvariga för detta. Köparen har själv ansvar för urvalet av tjänsten och för att uppnå det önskade resultatet med köpet.
Dokumentation och vägledning:
Alla varor innehåller Svens (minst nordiska) bruksanvisningar som följer leveransen från 123Party Sp. z o.o.

16. DATA
Datansvarig är Gert Pedersen.
Vi samlar in följande uppgifter för att kunna leverera produkter och verifiera köparen: E-post, för- och efternamn, adress, postnummer, stad och telefonnummer.
Uppgifterna lagras i 5 år för att uppfylla redovisningslagens regler.
Personuppgifter överförs och lagras inte krypterat.
Uppgifterna säljs aldrig till tredje part.
Köparens kontouppgifter registreras inte.
Känsliga personuppgifter registreras inte.
Som registrerad hos 123Party Sp. z o.o. har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen.
Du kan enligt persondatalagen få full insyn i dina uppgifter genom skriftlig förfrågan till:

123Party Sp. z o.o.
ul. Łąkowa 2
32-005 Niepołomice
Polen

17. KLAGOMÖJLIGHET
Om du vill klaga på ditt köp, kontakta 123Party Sp. z o.o. via vårt kontaktformulär genom att klicka HÄR eller på adm@ctiparty.dk.
Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen för Nævnenes Hus.
För att kunna klaga måste varan eller tjänsten som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 kr och högst 100 000 kr. För klagomål om kläder och skor ska priset dock ha varit minst 720 kr. Det kostar en avgift att få klagomålet behandlat.
Om du är konsument med bostad i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionens online-klagomålsportal här -EUROPA - ODR - EU KLAGORÄTT

18. INTEGRITETSPOLICY - GDPR
Personuppgifter är all information som i viss utsträckning kan hänföras till dig. När du använder vår webbplats samlar och behandlar vi en mängd sådan information. Detta sker till exempel vid normal åtkomst av innehåll, om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev, deltar i tävlingar eller undersökningar, registrerar dig som användare eller abonnent, använder andra tjänster eller gör köp via webbplatsen.

Vi samlar och behandlar vanligtvis följande typer av information: Ett unikt ID och teknisk information om din dator, surfplatta eller mobiltelefon, din IP-adress, geografisk plats och vilka sidor du klickar på (intressen). I den mån du själv ger uttryckligt samtycke och själv anger informationen behandlas dessutom: Namn, telefonnummer, e-post, adress och betalningsuppgifter. Det är vanligtvis i samband med skapande av inloggning eller vid köp. LÄS MER HÄR

19. B2B – HANDEL MED FÖRETAG

  1. B2B är företag som handlar med ORG-nummer
  2. Såvida inget annat är skriftligen avtalat gäller ovanstående allmänna villkor + de gällande reglerna i punkt 19.1 till 19.6 och går före köparens eventuella allmänna villkor.
  3. Köparen har efter att ordern lagts ingen rätt till ändring av den eller annullering av den.
    Om säljaren trots ovanstående separat godkänner en annullering eller ändring är köparen skyldig att betala de kostnader som är förknippade med annulleringen eller ändringen, inklusive kostnader för lagring och säkerställande av kvalitet och egenskaper samt ränta på grund av uppskjuten leveranstid. Vid hel eller delvis annullering är köparen vidare skyldig att ersätta säljarens förlorade vinst.
  4. Varor tas inte emot i retur.
    Om det trots ovanstående avtalas att säljaren tar varor i retur ska varorna vara oanvända, i felfritt skick och i original och obruten förpackning. Varorna ska vara fria från smuts etc. Varor som är speciellt producerade och/eller införda för köparen tas dock aldrig i retur.
    Godkända returvaror krediteras med avdrag för den avgift som säljaren fastställt för att täcka returkostnader och säljarens försäljningskostnader.
    Returbar förpackning krediteras vid frankoleverans i oskadat skick inom 3 månader från säljarens leverans. Kreditering sker med ett avdrag för slitage, hanterings- och fraktkostnader m.m.
  5. Det är 3 månaders fel, byte och reklamationsrätt.
  6. Paket som returneras utan avtal kommer inte att skickas vidare utan att alla utgifter för retur är täckta.

Handelsvillkoren uppdaterades senast 25-09-2024

Laddning...