Handelsvillkor

Allmän information om företaget:


Företagets juridiska namn: 123Party Sp. z o.o.
Webshopens namn: 123Party
Adress: ul. Łąkowa 2
Postnr/ort: 32-005 Niepołomice
Land: Polen
Telefon: +4560728344
Officiell webshop-adress: www.123party.se
CVR/VAT nr.: PL6832104204
Bank: ING Bank Slaski S.A.
SWIFT / BIC-kod: INGBPLPW
IBAN-kod: PL06 1050 1445 1000 0024 5551 0608

B2B – HANDEL MED FÖRETAG läs vänligen avsnitt 19

1. ALLMÄNT
För att handla på 123party.se måste du vara 18 år och ha ett giltigt betalningskort som vi accepterar. Om du ännu inte har fyllt 18 år kan du handla med vårdnadshavares godkännande eller annan juridisk rätt att genomföra köpet.

2. TRANSPORTSKADOR
Vi uppmanar dig att kontrollera för synliga transportskador vid leverans och innan du kvitterar för mottagandet. Om förpackningen är bruten eller skadad, undersök om varan också är skadad. Om varan är skadad, VÄGRA ATT TA EMOT DEN, DET ÄR VIKTIGT ATT DU INTE KVITTERAR FÖR VAREN. Fraktföretaget tar istället med sig varan tillbaka och ser till att du får en ny vara utan extra kostnad. I alla fall där förpackningen är skadad, vänligen notera detta på fraktsedeln. – Notera: Om du tar emot ett paket som är synligt skadat, rekommenderar vi starkt att du omedelbart gör en anmärkning till fraktföretaget och inte godkänner paketet innan skadan är rapporterad av chauffören eller i paketbutiken. Detta hjälper till att klargöra ansvaret och underlättar eventuella ersättningsanspråk.

Om du upptäcker skador på produkterna efter mottagandet, vänligen kontakta oss omedelbart och senast inom två månader från skadans upptäckt, så vi kan hjälpa dig att hitta en lösning. Vi strävar efter att leverera alla våra produkter i perfekt skick och din tillfredsställelse är viktig för oss.

3. MINIMIINKÖP
Vi har ett minimum inköp på 45 SEK inkl. moms (exkl. frakt) - Detta täcker kostnader för emballage, packcentral, miljöavgifter och fakturaavgifter som tillkommer vid en order.

4. PRISER
Alla priser på 123party.se är dagspriser och gäller endast på beställningsdagen. När du har valt en vara som du vill beställa, gäller det pris som visas inkl. moms och andra kostnader. Om inget annat anges på hemsidan, är alla kostnader i svenska kronor inkl. 25% moms. (Du betalar inte moms om du handlar med ett företagsregistreringsnummer för ett företag registrerat för handel inom EU ( KONTROLLERA DITT MOMSNUMMER HÄR )
Frakt- och leveranskostnader ingår dock inte i priset.
Frakten anges som följer:
Paketpris per leverans till DPD/PostNord privat adress endast 69 SEK.
Paketpris per leverans till DPD/PostNord företagsadress endast 69 SEK
Paketpris per leverans till GLS privat adress endast 49 SEK.
Paketpris per leverans till GLS företagsadress endast 49 SEK.
Vi erbjuder FRI frakt med DPD/PostNord på alla beställningar över 799 SEK.
De angivna priserna försöks hållas uppdaterade och aktuella med marknaden, så att de framstår som korrekta och konkurrenskraftiga.
Rabattkoder gäller inte för fraktpriser och leveranskostnader. Rabattkoder måste anges innan ordern godkänns och kan inte ändras efter orderläggning.

5. KAMPANJKODER - RABATTKODER
Kampanjkoder är endast giltiga under den period som anges på dem. De kan endast lösas in en gång och kan inte användas tillsammans med andra kampanjkoder. När du löser in en kampanjkod, måste du köpa för det angivna minimibeloppet. Om du beställer en vara vars pris är mindre än kampanjkodens värde, återbetalas inte mellanskillnaden. Kampanjkoder måste lösas in innan du bekräftar ditt köp. Det är inte möjligt att få rabatten godskriven efter att köpet har genomförts. En kampanjkods kredit kan varken samla ränta eller ha kontantvärde. Endast en rabattkod kan lösas in per order. Om kampanjkodens kredit inte räcker till beställningen, kan du betala mellanskillnaden med en av de angivna betalningsmetoderna. Om din totala ordervärde faller under kampanjrabattens värde, får du inte återbetalat mellanskillnaden. Om du returnerar en eller flera varor från en order och det inte finns någon garanti för att få en ny rabattkod, kan vi inte garantera dig en ny rabattkod och dess värde kan gå förlorat för dig.

6. LEVERANS
Leverans kan endast ske till en paketbutik eller adresser i Sverige. Vi skickar tyvärr inte till Norge, Grönland och Färöarna.
123Party Sp. z o.o. kan inte hållas ansvarigt för förgäves väntan eller förlorad arbetsförtjänst på grund av försening. Ovanstående gäller om inget annat följer av svensk rätts allmänna regler.
Leveranstid: Leverans av varor i lager kan ske alla vardagar - beställs lagervaror före kl. 15.00 måndag till torsdag, sker leverans 5-7 dagar därefter + eventuella helgdagar och stängda dagar hos fraktföretaget, om beställningen görs fredag till söndag, sker leverans oftast följande fredag (kan i yttersta fall bli därefter måndag) + eventuella helgdagar och stängda dagar hos fraktföretaget. Leveranstiden för övriga varor beror på helgdagar i olika länder som Tyskland, Sverige och Polen. Vi påpekar att det kan uppstå variationer i de angivna leveranstiderna under perioder med hög belastning, som i december månad, påsken, Black Friday och upp till Stora bededagen, vilket kan leda till något längre leveranstid, dock skickas ca 98% av alla våra order inom 24 timmar.

När handelsvillkoren är godkända och ordern är betald, kan vi inte stoppa en order eller ändra leveranstiden som typiskt är 6-7 dagar.

Helgdagar i Polen

7. BESTÄLLNING - SÅ HÄR BESTÄLLER DU:
För att lägga en order, besök vår hemsida och följ instruktionerna i shoppen. Lägg till önskad produkt i din varukorg genom att använda knappen "Lägg i korg". Om du vill fortsätta handla, välj "Fortsätt handla" tills du har lagt till alla de produkter du vill köpa.
När alla produkter är tillagda i varukorgen, kan du fortsätta till betalning genom att klicka på "Godkänn och fortsätt till betalning" knappen eller genom att välja "Din korg" i övre högra hörnet av sidan. Här kan du ange en rabattkod om du har en, och lämna de personuppgifter som behövs för leverans av din order.
Välj sedan leveransmetod, eventuellt avhämtningsställe och betalningsmetod. Det är viktigt att du läser och accepterar våra affärsvillkor. Kontrollera att alla uppgifter är korrekta, inklusive pris, moms och användning av eventuella rabattkoder, innan du bekräftar din betalning genom att klicka på "Godkänn och fortsätt till betalning". Välj din föredragna betalningsmetod, fyll i alla nödvändiga uppgifter och avsluta genom att klicka på "Genomför betalning". Din order kommer därefter att vara lagd.
Du kommer kort därefter att få en orderbekräftelse via e-post. Om det finns restorder eller slutsålda varor, kommer du att informeras om detta, samt vad vi kan erbjuda som alternativ – exempelvis en återbetalning eller hjälp att hitta en motsvarande produkt någon annanstans.
För produkter i restorder hos våra leverantörer och markerade som "Slutsåld", kan du anmäla dig för automatisk notifikation genom att besöka produktens sida och klicka på "ge mig besked", så blir du informerad så snart varan är tillgänglig igen.
Viktig notering till kunder:
Det är viktigt att du som kund dubbelkollar din order för korrekthet – inklusive att rabattkoden är korrekt tillämpad, att antalet varor är som önskat, och att alla andra detaljer är korrekta – innan du avslutar ditt köp. Vi kan inte ändra en order efter att den är lagd, inklusive justeringar relaterade till rabatter, moms eller andra aspekter. Det är ditt ansvar att säkerställa dessa detaljer innan betalning.

8. BETALNING
På 123party.se kan du betala med betalningskort via nätet.
Handel med betalnings- eller kreditkort: På hemsidan kan du betala med följande kort: VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard samt Apple Pay, Google Pay och MobilePay. Det tas inte ut någon avgift vid betalning med betalningskort.
Beloppet dras först från ditt kort när varan skickas.
Risken för köpta varor på 123party.se övergår till köparen vid leveranstillfället.
De kortuppgifter som köparen anger vid köp av varor skickas direkt till QuickPay i krypterad form (SSL), vilket innebär att endast köparen och QuickPay kan läsa dessa uppgifter. Ingen annan kan se eller lagra köparens kortuppgifter.
Reservation av belopp
Betalar du med ett internationellt betalningskort, reserveras beloppet omedelbart. Pengarna reserveras på ditt kort eller konto tills:

1) Vi drar beloppet när vi skickar varan, eller
2) pengarna frigörs enligt avtal med din kortutgivare.

Notera! När du har lagt din order och betalningen har gått igenom är din order i vårt system och kan inte stoppas. Vi har ett automatiskt system som gör att vår personal börjar packa din order och skicka den med fraktföretaget – Vi KAN inte stoppa denna process, MEN du är välkommen att ångra ditt köp och utnyttja din ångerrätt.

9. FAKTURA
När vi skickar din order kommer en faktura automatiskt att skickas till din e-post (kolla eventuellt din skräppost om du inte mottar den).

10. FEL, OMBYTE OCH REKLAMATION
Köplagens felregler kan tillämpas vid köp av varor.
När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den konkreta situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annan skadlig hantering.
Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts, kommer reklamationen alltid att vara i tid.
Kom ihåg att vi har rätt att se de defekta produkterna det gäller, har du inte längre produkterna kan vi neka att återbetala, vanligtvis kan vi se det utifrån foto men vi kan kräva att de skickas tillbaka.
Observera. Det är inte tillräckligt att skriva att alla är förstörda och endast skicka foto av en produkt
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid skickas tillbaka i försvarligt emballage.
(Handlar du som företag med organisationsnummer är det 3 månaders reklamationsrätt.)
Paketet ska skickas tillbaka till:

123Party Sp. z o.o.
ul. Łąkowa 2
32-005 Niepołomice
Polen

När du returnerar varan, vänligen beskriv problemet så detaljerat som möjligt.
För att göra det enkelt för dig som kund, vänligen följ vår reklamationsguide här via denna länk REKLAMATION
Vi tar inte emot paket utan utdelning eller paket skickade med postförskott.
(Observera: Vi rekommenderar inte att använda PostNord, eftersom de använder det polska postsystemet som inte fungerar och ditt paket kommer ofta inte att nå oss.)

11.1 RETUR- OCH ÅNGERRÄTT (Gällande riktlinjer för försäljning till privatpersoner)
Som privat konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du har mottagit din vara, eller får den sista varan i fysisk besittning, när det gäller en överenskommelse om flera olika varor som beställts i en order och som levereras separat.

Om varan består av flera partier eller delar, löper ångerfristen 14 dagar efter den dag du får det sista partiet eller den sista delen i fysisk besittning.
Du har 14 dagar från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Meddelandet kan ges genom att du eventuellt loggar in på vår sida via din inloggningskod, genom att fylla i vår KONTAKTFORMULÄR på vår kontaktsida eller skicka ett e-post till adm@123party.se. I ditt meddelande måste du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda vårt ångerformulär och skicka det med dina varor.

VIKTIGT: Du kan inte ångra genom att endast vägra att ta emot varan utan att samtidigt meddela oss detta tydligt.

Retur
Du måste skicka tillbaka din order till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du ska stå för de direkta kostnaderna för retursändningen av varan. Vi rekommenderar att du skickar returen som ett paket med spårning och kvittens, eftersom du bär risken för varan från leveranstillfället.
Varor som returneras ofrankerade eller med postförskott kommer att nekas mottagande.
(Observera: Vi rekommenderar inte att använda PostNord, eftersom de använder det polska postsystemet som inte fungerar och ditt paket kommer ofta inte att nå oss.)
Paketet ska skickas tillbaka till:

123Party Sp. z o.o.
ul. Łąkowa 2
32-005 Niepołomice
Polen

LADDA NER ÅNGERFORMULÄR HÄR

Om du har köpt flera varor hos oss, har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de är köpta i en order.
Observera att du inte får tillbaka leveranskostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.*

Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte ångras:
Leverans av varor som har tillverkats efter dina specifikationer eller har fått en tydligt personlig prägel.

OBS: RETUR VID ÅNGERRÄTT OCH REKLAMATION SKALL SKICKAS TILL POLEN, SE VILLKOREN FÖR ADRESSEN.

11.2 RETUR- OCH ÅNGERRÄTT (< strong>Gällande riktlinjer för försäljning till företag)
Företag är företag som handlar med deras organisationsnummer.
Det finns ingen ångerrätt, om inte annat skriftligen avtalats i förväg.
I händelse av att paketet returneras till oss på grund av felaktig adress, vägran att ta emot, ej hämtat paket eller liknande fall, kommer ingen kredit att ges för returen. Paketet och innehållet kommer att förbli oöppnat och väntar på att returfrakten betalas, samt att ny frakt till kunden betalas eller att paketet hämtas.

12. VÄGRAD MOTTAGNING
Du måste som kund ge oss en skriftlig anmälan om att du vill ångra ditt köp, även om du inte hämtar ditt paket. För outhämtade paket drar vi av de faktiska returkostnaderna från återbetalningen. Om detta inte täcker hela beloppet kommer vi att skicka en restfaktura. Om du vägrar mottagning av ditt paket på grund av att vi inte har skickat det inom den maximala tiden på 7 dagar + eventuell helgdag, är det vårt fel och vi ska återbetala hela beloppet, förutsatt att vi får en skriftlig anmälan om att du vill ångra ditt köp. (Detta gäller dock inte om vi har fått eventuellt godkännande för längre leveranstid än förväntat.)

13. VARANS SKICK (när du skickar tillbaka den)
Du är endast ansvarig för eventuell minskning av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik, men du får inte använda den.
Om varan är använd utöver vad som beskrivs ovan, betraktar vi den som begagnad, vilket innebär att du vid ångrat köp endast får tillbaka en del av köpesumman, beroende på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du endast får tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan det eventuellt leda till en värdeminskning av varan.

Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du har betalat till oss. I händelse av en värdeminskning som du är ansvarig för, dras detta från köpesumman.
Om du utnyttjar din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar mottagna från dig, inklusive leveranskostnader (dock inte extra kostnader till följd av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag vi har mottagit meddelandet om ditt beslut att ångra detta avtal. Vi genomför en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har godkänt något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått varan tillbaka, om du inte dessförinnan har lämnat bevis på att ha returnerat den. - Tiden från 123Party Sp. z o.o. skickar betalningen tillbaka tills den syns på köparens konto, beror på betalningssystemet. 123Party Sp. z o.o. har ingen påverkan på detta.

14. ÅTERBETALNING
Vid överenskommet prisavdrag, returnerade varor eller varor som avbeställs innan de skickas, ska en hel eller delvis återbetalning av köpesumman ske. Återbetalning sker alltid genom överföring till det betalningskort eller konto som användes vid köpet. - Tiden från 123Party Sp. z o.o. skickar betalningen tillbaka tills den syns på köparens konto, beror på betalningssystemet. 123Party Sp. z o.o. har ingen påverkan på detta.

15. TEKNISKA DATA
Tekniska produktdata angivna på hemsidan från tillverkaren anges utan förbindelse, dvs. dessa är endast vägledande. 123Party Sp. z o.o. strävar efter att hålla dessa korrekta och uppdaterade, men kan inte hållas ansvariga för detta. Köparen har själv ansvaret för valet av tjänst och för att uppnå önskat resultat med köpet.
Dokumentation och vägledning:
Alla varor innehåller svenska (minst nordiska) bruksanvisningar som följer med leveransen från 123Party Sp. z o.o.

16. DATA
Dataansvarig är Gert Pedersen.
Vi samlar in följande uppgifter för att kunna uppnå leverans av produkter och verifiering av köparen: E-post, för- och efternamn, adress, postnummer, ort och telefonnummer.
Uppgifterna lagras i 5 år för att uppfylla bokföringslagens regler.
Personuppgifter överförs och lagras inte krypterade.
Uppgifterna säljs aldrig till tredje part.
Köparens kontouppgifter registreras inte.
Personkänsliga uppgifter registreras inte.
Som registrerad hos 123Party Sp. z o.o. har du alltid rätt att invända mot registreringen.
Du kan enligt personuppgiftslagen få full insyn i dina uppgifter genom skriftlig förfrågan till:

123Party Sp. z o.o.
ul. Łąkowa 2
32-005 Niepołomice
Polen

17. KLAGOMÅL
Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta 123Party Sp. z o.o. via vårt kontaktformulär genom att klicka HÄR eller på adm@123party.se
Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) via deras portal för klagomål.
För att kunna klaga måste varan eller tjänsten du vill klaga på ha kostat minst 1 110 SEK och högst 100 000 SEK. För klagomål på kläder och skor måste priset dock ha varit minst 720 SEK. Det kostar en avgift att få klagomålet behandlat.
Om du är konsument med hemvist i ett annat EU-land än Sverige, kan du klaga till EU-kommissionens online klagoportal här - EUROPA - ODR - EU KLAGO RÄTT

18. INTEGRITETSPOLICY - GDPR
Personuppgifter är all slags information som i någon mån kan hänföras till dig. När du använder vår webbplats samlar vi in och behandlar en rad sådana uppgifter. Det sker t.ex. vid vanlig åtkomst till innehåll, om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev, deltar i tävlingar eller undersökningar, registrerar dig som användare eller abonnent, använder övriga tjänster eller gör köp via webbplatsen.

Vi samlar in och behandlar vanligtvis följande typer av uppgifter: Ett unikt ID och tekniska uppgifter om din dator, surfplatta eller mobiltelefon, ditt IP-nummer, geografisk placering, samt vilka sidor du klickar på (intressen). I den mån du själv ger explicit samtycke till detta och själv anger informationen, behandlas dessutom: Namn, telefonnummer, e-post, adress och betalningsuppgifter. Detta sker vanligtvis i samband med skapande av inloggning eller vid köp. LÄS MER HÄR

19. B2B – HANDEL MED FÖRETAG

  1. B2B är företag som handlar med organisationsnummer
  2. I den mån annat inte skriftligen avtalats, gäller ovan angivna allmänna villkor + de gällande reglerna i punkt 19.1 till 19.6 och går före köparens eventuella allmänna villkor.
  3. Köparen har efter orderläggning ingen rätt till ändring eller annullering.
    Om säljaren trots ovanstående särskilt godkänner en annullering eller ändring, är köparen skyld ig att betala de kostnader som är förenade med annulleringen eller ändringen, inklusive kostnader för lagring och kvalitetssäkring samt ränta till följd av uppskjuten leveranstid. Vid hel eller delvis annullering är köparen vidare skyldig att ersätta säljarens förlorade vinst.
  4. Varor tas inte tillbaka.
    Om det trots ovanstående avtalas att säljaren tar tillbaka varor, måste varorna vara oanvända, i felfritt skick och i original och obruten förpackning. Varorna måste vara fria från smuts etc. Varor som är specialtillverkade och/eller hemtagna till köparen tas aldrig tillbaka.
    Godkända returvaror krediteras med avdrag för den av säljaren fastställda avgiften för att täcka returkostnader och säljarens försäljningskostnader.
    Returbar förpackning krediteras vid frankoleverans i oskadat skick inom 3 månader från säljarens leverans. Kreditering sker med ett avdrag för slitage, hanterings- och fraktkostnader m.m.
  5. Det finns 3 månaders fel, ombyte och reklamationsrätt
  6. Paket som kommer tillbaka utan avtal, kommer inte att skickas igen utan att alla kostnader för retur har täckts.

Handelsvillkoren är senast uppdaterade 2024-02-27

Laddning...