Köpvillkor
Allmän information om företaget:
- Företagets juridiska namn: 123Party Sp. z o.o.
- Webbshopens namn (används som): CTI Party
- Adress: ul. Łąkowa 2
- Postnr/ort: 32-005 Niepołomice
- Land: Polen
- Telefon: +4560728344
- Officiell webbshopadress: www.123party.se
- CVR/Momsnr.: PL6832104204
- Bank: ING Bank Slaski S.A.
- SWIFT / BIC-kod: INGBPLPW
- IBAN-kod: PL78 1050 1445 1000 0090 8353 3571
B2B – HANDEL MED FÖRETAG, vänligen läs avsnitt 19
1. ALLMÄNT
För att handla på ctiparty.dk måste du ha fyllt 18 år och inneha ett giltigt betalkort som vi accepterar. Om du ännu inte har fyllt 18 år kan du handla med målsmans godkännande eller om du har laglig rätt att ingå köpet.
2. TRANSPORTSKADOR
Vi uppmanar dig att vid leverans och före kvittering kontrollera för synliga transportskador. Om emballaget är brutet eller skadat, undersök då om varan också är skadad. Om varan är skadad, VÄNLIGEN NEKA ATT TA EMOT DEN. DET ÄR VIKTIGT ATT DU INTE KVITTERAR FÖR VARAN. Fraktbolaget tar då tillbaka den, och vi ser till att leverera en ny vara utan kostnad. Vid varje emballageskada, anteckna detta på fraktsedeln.
Observera: Om du tar emot ett paket som är synligt skadat rekommenderar vi starkt att du omedelbart gör en invändning hos fraktbolaget och inte godkänner paketet förrän en skaderapport har upprättats av chauffören eller på utlämningsstället. Detta hjälper till att klargöra ansvar och underlättar eventuella ersättningskrav.
Om du upptäcker skador på produkterna efter mottagandet, kontakta oss då omedelbart, senast inom två månader från det att skadan upptäcktes, så att vi kan hjälpa till med en lösning. Vi strävar efter att leverera alla produkter i perfekt skick; din tillfredsställelse är viktig för oss.
3. MINIMIKÖP
Vi har ett minimiköp på 50,- kr inkl. moms (exkl. frakt). Detta täcker utgifter för emballage, packcentral, miljöavgifter och fakturaavgifter m.m. kopplade till en order.
4. PRISER
Alla priser på ctiparty.dk är dagspriser och gäller endast på beställningsdagen. När du har valt en vara du önskar beställa gäller det visade priset inkl. moms och andra omkostnader. Om inget annat anges på hemsidan är alla omkostnader vid köp i Svenska kronor inkl. 25% moms. (Du betalar inte moms om du handlar med företagets CVR-nummer för ett företag registrerat för handel inom EU KONTROLLERA DITT MOMSNUMMER HÄR). Frakt- och leveranskostnader är inte inkluderade i priset. Frakten anges enligt följande:
- Paketpris per leverans med DB schenker till privat adress endast 75 kr.
- Paketpris per leverans med DB schenker till företagsadress endast 75 kr.
- Vi erbjuder fri frakt med DB schenker på alla beställningar över 1175 kr.
Priserna försöker hållas uppdaterade och i linje med marknaden så att de framstår som korrekta och konkurrenskraftiga. Rabattkoder ger inte rabatt på frakt. Rabattkoder måste anges innan ordern godkänns och kan inte korrigeras i efterhand.
5. KAMPANJKODER - RABATTKODER
Kampanjkoder är giltiga under den angivna tidsperioden. De kan endast lösas in en gång och kan ikke kombineras med andra kampanjkoder. Vid inlösen av kampanjkod måste du handla för det angivna minimibeloppet. Om du beställer en vara vars pris är mindre än kampanjkodens värde återbetalas inte mellanskillnaden. Kampanjkoder måste lösas in innan du bekräftar ditt köp. Rabatt kan inte krediteras efter orderläggning. En kampanjkods kredit samlar inte ränta och har inget kontantvärde. Endast en rabattkod kan lösas in per order. Om kampanjkodens kredit inte räcker till beställningen kan mellanskillnaden betalas med en av de angivna betalningsformerna. Om ditt totala ordervärde understiger kampanjrabattens värde återbetalas inte mellanskillnaden. Om du returnerar varor från en order utan garanti för ny rabattkod kan vi inte garantera en ny, och värdet kan vara förlorat.
6. LEVERANS
Leverans sker endast till utlämningsställen (Pakkeshop) eller adresser i Danmark och Sverige. Vi skickar inte till Norge, Grönland och Färöarna. 123Party Sp. z o.o. är inte ansvarig för förgäves väntan eller förlorad arbetsförtjänst på grund av försening, om inte annat följer av dansk rätts allmänna regler. Leveranstid: Lagervaror beställda mån-tors före kl. 15.00 levereras normalt 5-7 dagar efter (+ ev. helgdagar/stängda dagar hos fraktbolag). Beställningar fre-sön levereras oftast följande fredag (kan bli måndag) (+ ev. helgdagar/stängda dagar). Leveranstid för övriga varor beror på helgdagar i Tyskland, Danmark och Polen. Under högsäsongsperioder (december, påsk, Black Friday, Store Bededag) kan avvikelser i leveranstid förekomma. Ca 98% av alla ordrar skickas inom 24 timmar.
När köpvillkoren är godkända och ordern betald kan vi inte stoppa en order eller ändra leveranstiden (typiskt 6-7 dagar).
7. BESTÄLLNING - SÅ HÄR BESTÄLLER DU:
För att placera en order, besök ctiparty.dk och följ shoppens instruktioner. Lägg önskade produkter i varukorgen med "Læg i Kurv" ("Lägg i varukorgen"). Välj "Fortsæt indkøb" ("Fortsätt handla") för att lägga till fler produkter. När du är klar, fortsätt till betalning via "Godkend og fortsæt til betaling" ("Godkänn och fortsätt till betalning") eller "Din kurv" ("Din varukorg") överst. Ange ev. rabattkod och personliga uppgifter för leverans. Välj leveransmetod, utlämningsställe och betalningsmetod. Det är viktigt att du läser och accepterar våra affärsvillkor. Kontrollera att all information (pris, moms, rabattkoder) är korrekt innan du bekräftar betalningen genom att klicka på "Godkend og fortsæt til betaling" ("Godkänn och fortsätt till betalning"). Välj betalningsmetod, fyll i nödvändig information och slutför med "Gennemfør betaling" ("Slutför betalning"). Din order är därefter lagd. Du mottar kort därefter en orderbekräftelse via e-post. Vid restordrar/slutsålda varor informeras du om detta, samt om alternativ (t.ex. återbetalning, hjälp med liknande produkt). För "Udsolgt" ("Slutsåld") varor i restorder: anmäl dig för automatisk notifiering på produktsidan ("giv mig besked" / "meddela mig") för information när varan är tillgänglig igen.
Viktigt meddelande till kunder – Ditt Ansvar vid Ordergodkännande:
Det är väsentligt att du som kund noggrant dubbelkollar din order för fullständig korrekthet innan du slutför ditt köp och genomför betalningen. Detta inkluderar, men är inte begränsat till:
- att korrekt rabattkod har använts (om relevant),
- att antalet varor är exakt som önskat (t.ex. att du har valt 6 st. och inte 7),
- att det totala betalningsbeloppet är korrekt, inklusive moms,
- och att alla andra detaljer i ordern stämmer.
Vi kan inte ändra en order efter att den är lagd och betalningen genomförd. Detta gäller även justeringar av rabatter, moms, varuantal eller andra aspekter. Ansvaret för att säkerställa alla detaljer innan betalning åligger uteslutande dig som kund.
Du kan inte i efterhand göra gällande krav för fel som du rimligen borde ha upptäckt innan ordergodkännandet. Detta omfattar situationer som felaktigt debiterad moms, för mycket betalt för en vara, glömda rabatter, eller fel i antal beställda varor (t.ex. knappat in 7 istället för 6). Ansvaret för en korrekt och fullständig varukorg är ditt vid köptillfället.
8. BETALNING
På ctiparty.dk kan betalning ske med betalkort via nätet. Betalkort: VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Apple Pay, Google Pay, MobilPay. Ingen avgift tas ut vid betalning med betalkort. Beloppet dras först från ditt kort när varan skickas. Risken för köpta varor övergår till Köparen vid leveranstidpunkten. Kortuppgifter som anges vid köp skickas direkt till QuickPay krypterat (SSL); endast Köparen och QuickPay kan läsa dem. Ingen annan ser eller sparar Köparens kortuppgifter. Reservation av belopp (internationella betalkort): Beloppet reserveras omedelbart. Pengarna reserveras på kort/konto tills:
- Vi drar beloppet när varan skickas, eller
- Pengarna frigörs enligt avtal med din kortutgivare.
Observera! När du har lagt din order och betalningen är genomförd finns ordern i vårt system och kan inte stoppas. Packning och försändelse påbörjas automatiskt. Ordern kan därför inte stoppas, men du har rätt att ångra köpet i efterhand.
9. FAKTURA
När vi skickar din order skickas automatiskt ett e-postmeddelande med din faktura (kontrollera ev. skräppostfilter).
10. BRISTER, BYTE OCH REKLAMATION
Köplagens regler om fel i varan kan tillämpas på varuköp. Som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på situationen. Krav: reklamationen är berättigad, och bristen inte har uppstått p.g.a. felaktig användning eller annat skadevållande beteende. Reklamera inom ”rimlig tid” efter upptäckt brist. Reklamation inom två månader efter upptäckt är alltid i rätt tid. Vi har rätt att se de defekta produkterna. Om du inte längre har dem kan vi neka återbetalning. Vanligtvis bedöms det utifrån foto, men vi kan kräva returnering. Observera: Det räcker inte att skriva att alla är förstörda och endast skicka foto av en produkt. Är reklamationen berättigad återbetalas dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid returneras i försvarligt emballage. (Handlar du som företag (CVR-nr.) är det 3 månaders reklamationsrätt.) Paketet ska skickas tillbaka till:
123Party Sp. z o.o.
ul. Łąkowa 2
32-005 Niepołomice
Polen
När du returnerar varan, beskriv problemet detaljerat. För enkelhetens skull, följ vår reklamationsvägledning här: REKLAMATION. Vi tar inte emot paket utan utdelning eller skickade mot postförskott. (Observera: Vi avråder från PostNord; deras polska postsystem är opålitligt, och ditt paket når oss ofta inte.)
11.1 RETUR- OCH ÅNGERRÄTT (Gällande riktlinjer för försäljning till privatpersoner)
Som privatkonsument har du 14 dagars ångerrätt hos oss. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottar varan (eller sista varan i fysisk besittning vid avtal om flera varor i en order, levererade enskilt).
Består varan av flera partier/delar löper fristen ut 14 dagar efter dagen du får sista partiet/delen i fysisk besittning. Du har 14 dagar från mottagandet på dig att meddela oss att du önskar ångra köpet. Meddelande via inloggning på vår sida, vårt KONTAKTFORMULÄR eller e-post till adm@ctiparty.dk. Gör oss tydligt uppmärksamma på att du vill utnyttja ångerrätten. Du kan också använda vår standardångerblankett och medsända den med returvarorna (finns här nedan).
VIKTIGT: Du kan inte ångra köpet genom att enbart neka mottagande utan samtidigt tydligt meddelande om detta.
Returnering: Skicka tillbaka din order utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar efter meddelande om ånger. Du står för de direkta kostnaderna för returförsändelsen. Vi rekommenderar returnering som paket med spårningsnummer (track & trace), då du bär risken för varan från leveranstidpunkten.
Varor returnerade UFRANCO (ej frankerat) eller mot postförskott nekas mottagande. Paketet ska skickas tillbaka till:
123Party Sp. z o.o.
ul. Łąkowa 2
32-005 Niepołomice
Polen
Har du köpt flera varor kan du returnera en eller flera, även om de köpts i en och samma order. Observera: leveranskostnader återbetalas inte vid partiell ångerrätt.*
Ingen ångerrätt för: Leverans av varor framställda efter dina specifikationer eller med tydlig personlig prägel.
OBS: Retur vid ånger och reklamation ska skickas till Polen, se villkoren för adressen.
11.2 RETUR- OCH ÅNGERRÄTT (Gällande riktlinjer för försäljning till företag)
Företag är ett företag som handlar med sitt CVR-nummer. Ingen returrätt, om inte annat skriftligen avtalats i förväg. Kommer paketet i retur p.g.a. felaktig adress, nekat mottagande, ej uthämtat paket e.dyl. krediteras ordern inte. Paketet och innehållet förblir oöppnat och avvaktar betalning av returfrakt samt ny frakt till kunden, eller avhämtning.
12. NEKAD MOTTAGNING
Du som kund måste ge oss skriftligt meddelande om önskad ånger, även vid outhämtat paket. Vid outhämtade paket dras de faktiska returkostnaderna av från återbetalningen. Om detta inte täcker hela beloppet skickas ett restkrav per faktura. Nekar du mottagande p.g.a. vår försenade leverans (över max 7 dagar + ev. helgdagar) återbetalar vi hela beloppet vid skriftligt ångermeddelande (gäller inte om du accepterat längre förväntad leveranstid).
13. VARANS SKICK (när du skickar tillbaka den)
Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varans värde p.g.a. annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. D.v.s. du kan prova varan som i en fysisk butik, men inte ta den i egentligt bruk. Om varan är provad utöver det beskrivna betraktas den som använd. Vid ånger får du då endast en del av köpesumman tillbaka (beroende på varans handelsmässiga värde), i vissa fall endast fraktkostnader. Vi rekommenderar returnering i originalemballage. Saknas originalemballage kan det medföra värdeminskning.
Återbetalning av köpesumman:
Ångrar du ditt köp får du det inbetalda beloppet tillbaka. Eventuell värdeminskning som du ansvarar för dras av. Vid ånger återbetalar vi alla betalningar från dig, inkl. leveranskostnader (dock inte extra kostnader vid ditt val av annan leveransform än billigaste standardleverans), utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar från mottaget meddelande om ditt beslut att ångra köpet. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som ursprunglig transaktion, om du inte uttryckligen har samtyckt till annat. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit varan i retur, eller du har uppvisat dokumentation för returnering. Överföringstid till ditt konto beror på betalningssystemet; vi har ingen inverkan på detta.
14. ÅTERBETALNING
Vid avtalat prisavdrag, returvaror eller varor avbeställda före avsändning sker hel/delvis återbetalning av köpesumman. Återbetalning sker alltid till det betalkort/konto som användes vid köpet. Överföringstiden beror på betalningssystemet.
15. TEKNISKA DATA
Tekniska produktdata på hemsidan från tillverkaren är vägledande. 123Party Sp. z o.o. strävar efter korrekta/uppdaterade data, men kan inte hållas ansvarig för dessa. Köparen är själv ansvarig för val av tjänst och uppnående av önskat resultat. Dokumentation/vägledning: Alla varor innehåller danska (minimum nordiska) användarmanualer.
16. PERSONUPPGIFTER
Personuppgiftsansvarig är Gert Pedersen. Vi samlar in för leverans/verifiering av Köparen: E-post, för-/efternamn, adress, postnr, ort, telefonnr. Uppgifterna sparas i 5 år enl. bokföringslagen. Personuppgifter transmitteras/sparas inte krypterat. Uppgifter säljs aldrig till tredje part. Köparens kontouppgifter registreras inte. Personkänsliga uppgifter registreras inte. Som registrerad hos 123Party Sp. z o.o. har du alltid rätt att invända mot registreringen. Få full insyn enl. personuppgiftslagen genom skriftlig hänvändelse till:
123Party Sp. z o.o.
ul. Łąkowa 2
32-005 Niepołomice
Polen
17. KLAGOMÅL
Om du vill klaga på ditt köp, kontakta 123Party Sp. z o.o. via vårt kontaktformulär HÄR eller adm@ctiparty.dk. Om en lösning inte kan nås kan du klaga till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. För att kunna klaga måste varan/tjänsten kosta minst 1.110 kr (kläder/skor minst 720 kr) och högst 100.000 kr. Det tillkommer en avgift för klagomålsbehandling. Är du konsument bosatt i ett annat EU-land kan du klaga via EU-kommissionens online-klagomålsportal HÄR.
18. INTEGRITETSPOLICY - GDPR
Personuppgifter är informationer som i viss utsträckning kan hänföras till dig. När du använder vår webbplats samlar vi in/behandlar vi sådan information. T.ex. vid allmän tillgång till innehåll, anmälan till nyhetsbrev, deltagande i tävlingar/undersökningar, användarregistrering, användning av tjänster eller köp via webbplatsen.
Vi samlar typiskt in/behandlar: Unikt ID, tekniska upplysningar om dator/surfplatta/mobil, IP-nummer, geografisk placering, samt klickade sidor (intressen). Om du ger explicit samtycke och själv anger informationer behandlas även: Namn, telefonnummer, e-post, adress, betalningsuppgifter. Typiskt vid skapande av inloggning eller köp. LÄS MER HÄR
19. B2B – HANDEL MED FÖRETAG
- 19.1. B2B är företag som handlar med CVR-nummer.
- 19.2. Om inte annat skriftligen avtalats gäller ovanstående allmänna villkor + regler i pkt. 19.1-19.7, och har företräde framför Köparens ev. allmänna villkor.
- 19.3. Köparen har efter orderläggning inte rätt till ändring eller annullering. Godkänner Säljaren undantagsvis annullering/ändring betalar Köparen alla förbundna kostnader (lagring, kvalitetssäkring, förräntning vid uppskjuten leverans). Vid hel/delvis annullering ersätter Köparen Säljarens förlorade förtjänst.
- 19.4. Varor tas inte emot i retur. Avtalas det undantagsvis att Säljaren tar varor i retur ska de vara oanvända, felfria, i original/obruten förpackning och fria från smuts etc. Specialproducerade/hembeställda varor tas aldrig i retur. Godkända returvaror krediteras med avdrag för Säljarens fastställda avgift för retur- och försäljningskostnader. Returemballage krediteras vid frankoleverans i oskadat skick inom 3 mån. från Säljarens leverans, med avdrag för slitage, hantering, frakt m.m.
- 19.5. Det är 3 månaders reklamationsrätt (brister, byte).
- 19.6. Paket som kommer i retur utan avtal skickas inte förrän alla returutgifter är täckta.
- 19.7. Ansvar för Moms vid EU-handel (VIES-systemet): Det är företagskundens fulla ansvar att säkerställa korrekt angivelse/hantering av momsuppgifter innan orderläggning och betalning, särskilt vid EU-handel (momsbefrielse). Om EU:s VIES-system visar fel eller inte validerar företagets momsnummer korrekt (med potentiell momsdebitering), och företaget önskar undvika denna moms, är det företagets ansvar att INTE genomföra ordern. Kontakta oss då FÖRE orderläggning. Företagskunder kan inte i efterhand kräva återbetalning av moms som betalats p.g.a. VIES-fel, felaktiga kunduppgifter, eller bristande kontroll av detta innan betalning.
Köpvillkoren uppdaterades senast 02-06-2025